
Wydarzenia i podcasty
One Pager: Konsumpcja mediów przez pokolenie Z
Google ma dopiero 24 lata, Facebook 18, a trudno wyobrazić sobie bez nich świat. TikTok ma dopiero 6 lat. Równie trudno przewidzieć, jak zmieni on nasze zachowanie.
One Pager: Nacjonalizacja pilotów TV
Na czym polegają zasady must carry i must offer? Co to oznacza dla widzów?
Rozmowa w pokoju: Czy media publiczne muszą kosztować 2,7 mld zł? Rozmowa o przyszłości mediów publicznych.
Partia rządząca zadecydowała o zwiększeniu budżetu mediów publicznych z 2 mld do aż 2,7 mld zł. Już poprzednia podwyżka wzbudziła wiele kontrowersji: czy rzeczywiście państwowe media muszą tyle kosztować obywateli? Jak należy kształtować te instytucji w przyszłości? Nad tym zagadnieniem w czasie pokoju na Twitterze debatowali internauci razem z ekspertami instytutu Strategie 2050, Janem Szyszko, Adamem Rudawskim i Krzysztofem Luftem.
One Pager: 2,7 mld zł na media publiczne
W jaki sposób rząd finansuje swoje własne rządowe media pod przykrywką rekompensat, które nie mają żadnego uzasadnienia zarówno prawnego jak i ekonomicznego.
Komisja Wolności Obywatelskich, Sprawiedliwości i Spraw Wewnętrznych Parlamentu Europejskiego
Dzięki wielkiej ofiarności Polek i Polaków, a także wytężonej pracy organizacji społecznych, w pierwszych tygodniach po wybuchu wojny w Ukrainie poradziliśmy sobie wzorowo z udzieleniem pomocy wszystkim tym, którzy uciekali przed wojną. Od tamtej pory minęły miesiące, a ataki wojsk rosyjskich nie ustają. Kolejna fala uchodźców wobec szalejących cen i kryzysu energetycznego, z którym mierzy się dziś Polska i Europa, może skończyć się katastrofą humanitarną.
Siła sportu- uporządkuj, zaplanuj, zadbaj o swoją przyszłość
Nasz ekspert Adam Rudawski brał wczoraj udział w konferencji „Siła sportu – uporządkuj, zaplanuj, zadbaj o swoją przyszłość” organizowanej przez Fundację Moniki Pyrek w Centrum Olimpijskim w Warszawie. Celem projektu jest omówienie tematu dwutorowej kariery sportowca, czyli jak i dlaczego łączyć rozwój osobisty i zawodowy z aktywną karierą sportową. Zabrał głos w dyskusji podczas panelu „Życie po sporcie, wprowadzenie do problematyki kariery dwutorowej sportowców”.
Electronic World Marketing Summit 2022: New Media- is it really a promise of sustainability?
Nasz ekspert Adam Rudawski 6-7 listopada wziął udział w „Electronic World Marketing Summit 2022”. Jest to największe spotkanie branży marketingowej. Jako jeden z pięciu speakerów z Polski występował tam jako ekspert ds. mediów. Prezentacja naszego eksperta dotyczyła zrównoważonego rozwoju mediów: „New Media- is it really a promise of sustainability?”
Rozmowa w pokoju: 100 dni od katastrofy na Odrze
Mija dokładnie sto dni od znalezienia pierwszych śniętych ryb w Odrze, kiedy pierwszy raz dowiedzieliśmy się o katastrofie ekologicznej, która dotknęła rzekę. Dziś znamy już skalę tego wydarzenia. Zarówno organizacje ekologiczne, jak i nawet rządowe instytuty szacują, że ekosystem Odry będzie się regenerował przez dziesiątki lat. Wiemy też, że przyczyną katastrofy był zakwit alg spowodowany zrzutem olbrzymiej ilości zasolonej wody do rzeki. Mimo że minęło aż sto dni, rząd nie potrafił jednak wskazać sprawcy katastrofy.
Debata regionalna: Edukacja dla Przyszłości. Rozmowa o szkolnictwie
Rozmowa o szkole: o jej potrzebach, bolączkach, o wyzwaniach, jakie przed nią stoją.
Debata regionalna: Aktywność zawodowo-zarobkowa kobiet w Polsce na przykładzie Dolnego Śląska wraz z perspektywą kobiet z Ukrainy
Podczas debaty poruszaliśmy kwestie godzenia różnych ról, jakie pełnią kobiety, jakie są te role w rodzinie i społeczeństwie oraz rozmawialiśmy o rynku pracy i o tym, czy, a jeśli tak, to jakie kształtuje dla kobiet możliwości. Pochyliliśmy się nad kwestią kobiet opiekujących się dziećmi lub innymi członkami rodziny i budowaniu poczucia własnej wartości. Odpowiedzieliśmy również na pytania o sytuację zawodową kobiet z Ukrainy, które przekroczyły naszą granicę uciekając przed wojną.